Jednym z największych problemów politycznych na polu bitwy w 2018 roku będzie polityka edukacyjna , a wyniki amerykańskich międzynarodowych testów świadczą o potrzebie zmian. Ale zanim rzucimy się na oślep do kolejnej próby przebudowy naszych szkół, musimy zrozumieć, jak nasi uczniowie radzili sobie w porównaniu z innymi krajami i na czym naprawdę musimy się skupić, aby pomóc dzieciom odnieść sukces.
Co mówią krytycy
Nowa fala ataków na wyniki amerykańskich studentów wyłoniła się zarówno ze strony liberałów, jak i konserwatystów. Są one napędzane szeregiem międzynarodowych testów, w których porównuje się studentów ze Stanów Zjednoczonych ze studentami z krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), a także z kilku krajów i miast Azji Wschodniej. Wyniki wydają się wskazywać, że Ameryka pozostaje w tyle w kluczowych tematach.
„Rzucamy więcej pieniędzy do naszych szkół niż w jakimkolwiek innym kraju i co otrzymujemy? Dla naszego systemu szkół podstawowych i ponadpodstawowych honorowe członkostwo w Trzecim Świecie ”- pisze profesor FH Buckley w felietonie Fox News. Buckley, który wykłada na Uniwersytecie George’a Masona, dodał: „Niedawno mieliśmy znakomity system szkół publicznych, ale teraz podążamy śladami większości krajów. W matematyce, jesteśmy 38 th na świecie wśród krajów rozwiniętych pod względem tego, jak 15-latkowie wykonać. I jest coraz gorzej, a nie lepiej ”.
Nie jest sam. Krytycy z całego spektrum ideologicznego potępili wyniki amerykańskiej edukacji. A sekretarz edukacji Obamy, Arne Duncan, zaatakował wyniki amerykańskich uczniów na międzynarodowych egzaminach, mimo że odsetek absolwentów szkół średnich wzrósł do najwyższego poziomu od kilku dziesięcioleci.
„W opartej na wiedzy, globalnej gospodarce, w której edukacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, zarówno dla indywidualnego sukcesu, jak i zbiorowego dobrobytu, nasi uczniowie w zasadzie tracą na znaczeniu” – powiedział Duncan . „Uciekamy w miejscu, podczas gdy inne kraje, które osiągają dobre wyniki, zaczynają nas docierać. Trudna prawda jest taka, że Stany Zjednoczone nie należą do krajów OECD, które osiągają najlepsze wyniki w żadnym z przedmiotów badanych przez PISA ”- dodał.
Te analizy nasuwają na myśl dwie kwestie. Po pierwsze, amerykański system szkół publicznych zawsze był chłopcem do bicia dla polityków i mediów; nigdy nie był postrzegany jako wspaniały, nawet jeśli był. Po drugie, czas wykorzystać trochę matematyki, z którą podobno zmagają się nasi uczniowie.
Jak naprawdę im idzie
Międzynarodowe rankingi wyników testów nie przypominają futbolu uniwersyteckiego czy koszykówki, gdzie liczą się liczby w rankingach, więc kilka drużyn można wybrać do gry w miskę lub turnieju.
„Rankingi oparte na międzynarodowych ocenach są łatwe do zrozumienia, ale mogą też wprowadzać w błąd” – pisze Louis Serino z The Brookings Institution. „Chociaż badacze często unikają stosowania rankingów w poważnych analizach statystycznych wyników testów, mogą one mieć znaczący wpływ na retorykę polityczną, a co za tym idzie, na politykę edukacyjną. Media często biorą te listy i wykorzystują je w nagłówkach lub ukąszeniach, dostarczając niewielkiego kontekstu i wspierając dyskusję na temat polityki edukacyjnej, która często może wprowadzać w błąd ”.
Jak sobie radzą amerykańscy studenci? Jak ujawnia raport Brookingsa, amerykańskie wyniki w teście PISA (Program międzynarodowej oceny uczniów) pozostawały względnie płaskie od 2000 do 2014 r., Ale dane z ostatniego testu TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Assessment) z 2015 r. Pokazują, że Amerykanie zdobyli punkty najwyższe oceny w 20-letniej historii testów w USA. Można się zastanawiać, dlaczego nie było to szeroko zgłaszane.
Jeśli chodzi o wyniki międzynarodowe, musimy zastosować miary o istotności statystycznej, a nie system liczbowy. Taka właściwa analiza przedstawia inny obraz pozycji Ameryki. Wśród 69 krajów, które zostały przebadane w rankingu PISA pod względem czytania, jesteśmy przed 42. pod względem czytania i statystycznie ustępujemy innym 13, plasując się tylko za 14 krajami. Jeśli chodzi o matematykę i przedmioty ścisłe PISA, liczby są niższe. Jeśli chodzi o matematykę, wyprzedzamy 28, remisujemy z piątką i tracimy 36. Nauka jest trochę lepsza; Stany Zjednoczone wyprzedzają 39, remisują z 12 i za 18 krajami.
Jednak te wyniki TIMSS, które dotyczą również matematyki i nauk ścisłych, zapewniają lepsze wyniki amerykańskim studentom . Nasi czwartoklasiści wyprzedzają 34 z matematyki, remisują z dziewięcioma i mają za sobą 10 punktów, podczas gdy z przedmiotami ścisłymi wyprzedzają 38, remisują z siedmioma i plasują się za siódemką. Dla naszych ósmoklasistów jest to podobny wynik: wyprzedzają 24 kraje w matematyce, remisują z 11 i są za ośmioma. Jeśli chodzi o naukę ścisłą, uczniowie ośmioklasistów z USA wyprzedzają 26 krajów, remisują z dziewięcioma, a siedem za nimi. To zdecydowanie nie jest Trzeci Świat; nie jest nawet blisko. Wyniki PISA są bliższe Top 20 w czytaniu i naukach ścisłych, a wyniki TIMSS z matematyki i nauk ścisłych pokazują 10 najlepszych wyników.